Apple gaat ook overstappen op universele adapter

Vincent Vincent (Administrator)

iPhone 3G 8GB (FW: 3.1.2)
MacBook (OS: 10.5 Leopard (2007))
29 juni 2009, 17:27 uur
Bron: iPhoneclub

De grote toestelfabrikanten zijn overeengekomen met de Europese Commissie om alle mobiele telefoons te gaan voorzien van een Micro-USB aansluiten, waardoor er universele opladers gaan komen.

De grote toestelfabrikanten die bestaat uit Apple, Moterola, Nokia, Sony Ericsson, Samsung, LG en RIM hebben samen voor 90% van de Europese markt in handen hebben daarnaast ook besloten dat vanaf volgend jaar de eerste generatie telefoons met universele adapters op de markt gaan komen.

Het initiatief is ontstaan nadat VVD-Europarlementair Toine Manders er vragen over had gesteld. Het leidde namelijk tot ergernis bij gebruikers en daarnaast was het ook schadelijk voor het milieu om elke keer de oude adapters weg te gooien.

Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
Bumba Bumba (Administrator)

iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.1.3)
iMac (OS: 10.6 Snow Leopard (2009))
30 juni 2009, 14:41 uur

Bah, ik vind Micro-USB maar lelijk ... dat zie ik echt niet voor me op een iPhone.
Jona Jona (Moderator)

iPod touch 2G 32GB (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
1 juli 2009, 19:11 uur

Ik vindt dit wel handig. De vraag is: wat gebeurd er met de oude aansluiting? Dan zitten we mooi ff opgescheept met die mooie dockinstations. Een converter eventueel? :)
Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.