Eerste demo applicatie met TV out functie gemaakt

Jona Jona (Moderator)

iPod touch 2G 32GB (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
5 december 2008, 22:39 uur

In een vorig artikel hebben we nog gemeld dat er een ongedocumenteerde TV out was in de iPhone 2.2 SDK. Nu hebben we te melden dat men van de game Moto Chaser een demo heeft gemaakt die werkt via de TV out! Is de iPhone/iPod touch de nieuwe concurrent voor de Wii van Nintendo?

Ontwikkelaar Freeverse heeft dankzij het nieuws van de ongedocumenteerde TV out functie een demo weten te maken van hun game Moto Chaser. In enkele uren hebben zij een demo uitgebracht die dit mogelijk maakt.

De kwaliteit van de beelden is echt beter op televisie, waardoor de applicaties/games maar 20 frames per seconde kunnen halen in plaats van 26 frames per seconden op het scherm van iPhone/iPod Touch. Dit scherm blijft ook wit tijdens het spelen op de TV-out functie.

Hier kun je een demo bekijken:

Meer info over de demo:
Deze demo is gemaakt door de ontwikkelaar Freeverse, de game kan je ook kopen in de App Store. Deze versie van de game is nog zonder TV out functie, het is namelijk nog niet bekend wanneer Apple de TV out functie publiek toegelaten maakt zodat ontwikkelaars deze kunnen en mogen gebruiken.

Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
Bumba Bumba (Administrator)

iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.1.3)
iMac (OS: 10.6 Snow Leopard (2009))
5 december 2008, 23:04 uur

Dit wil ik wel op mijn iPhone, dan mogen ze ook meer Wii-achtige games uitbrengen, dan hoef ik me dat niet meer aan te schaffen :P
Frank Frank

iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
5 december 2008, 23:58 uur

Gamen op een TV doe ik wel met mijn Xbox 360. Games op m'n iPod Touch doe ik enkel om onderweg tijd te doven.
Jona Jona (Moderator)

iPod touch 2G 32GB (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
6 december 2008, 12:11 uur

*gaat akkoord met Bram*

ik heb enkel een oude X-Box (en een Atari! :D), dus lijkt me wel leuk :)
Zenn

iPhone 3G 16GB (Zwart) (FW: 3.0)
iMac (OS: 10.5 Leopard (2007))
7 december 2008, 21:10 uur

@Jona: Wat denk je van een PlayStation 1 :D
Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.