Negenjarige jongen ontwikkelt iPhone Applicatie

Bumba Bumba (Administrator)

iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.1.3)
iMac (OS: 10.6 Snow Leopard (2009))
5 februari 2009, 10:03 uur
Bron: Computeridee

Lim Ding Wen is een negenjarige jongen uit Singapore en is een succesvolle iPhone Applicatie ontwikkelaar. Zijn laatste iPhone Applicatie Doodle is inmiddels 5000 keer gedownload in de App Store.

Het gaat om een simpel tekenprogramma waarbij je met je vinger tekeningen kan maken op de iPhone. Door de telefoon te schudden wordt het scherm weer leeggemaakt.

Op een video hieronder laat hij zien hoe het werkt.

Video:

Lim heeft zijn talent niet van een vreemde. Lims vader Lim Thye Chean, werkt bij een plaatselijk IT-bedrijf en schrijft ook applicatie voor de iPhone. Vader en zonen kijken elke avond naar de downloadstatistieken van Apple's App Store om te zien wiens applicaties het meeste zijn gedownload.

In zijn vrije tijd, wanneer hij niet programmeert, leest Lim boeken over programmeren. Lim is nu bezig een SF-game voor de iPhone te ontwikkelen genaamd Invader Wars.

Installeren: Doodle (Gratis)

Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
Vincent Vincent (Administrator)

iPhone 3G 8GB (FW: 3.1.2)
MacBook (OS: 10.5 Leopard (2007))
5 februari 2009, 13:14 uur

Ik vraag me af hoe gezond dit is :P Ik bedoel een applicatie programmeren voor de iPhone is nou niet het meest eenvoudigste..
Jona Jona (Moderator)

iPod touch 2G 32GB (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
5 februari 2009, 16:50 uur

Da's toch wel gezond hoor :P
Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.