iPhone Platform » Forum » Nieuws » Nepbericht hartaanval Jobs geen beursfraude
Nepbericht hartaanval Jobs geen beursfraude
|
Vincent (Administrator) iPhone 3G 8GB (FW: 3.1.2) MacBook (OS: 10.5 Leopard (2007)) Locatie: Uden, Nederland Berichten: 497 |
24 oktober 2008, 09:54 uur |
Eerder deze maand dook er een bericht op dat Steve Jobs een hartaanval had gehad. Dit nepbericht is gepost door een tiener die waarschijnlijk dit niet had gedaan om de Apple-koers te laten kelderen. Dat meldt perbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen nabij de Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission (SEC).
SEC heeft een onderzoekt gestart om achter de motieven van de jeugdige dader te komen, tot nu toe heeft het SEC geen handelsgegevens gevonden die aantonen dat hij erop heeft geprofiteerd.
Het nepbericht verscheen op 3 oktober op een CNN-site voor ongefilterde burgerjournalistiek. Het leidde aanvankelijk tot een daling van Apples koers met 5,4 procent.
Steve Jobs kan er zelf wel om lachen, in september toen nieuwe aankondigingen deed over de nieuwe lijn iPods. Toen hij een moment pauzeerde, verscheen op het scherm achter hem een quote van schrijver Mark Twain: "De berichten over mijn dood zijn ernstig overdreven."
Via: ZDNet
SEC heeft een onderzoekt gestart om achter de motieven van de jeugdige dader te komen, tot nu toe heeft het SEC geen handelsgegevens gevonden die aantonen dat hij erop heeft geprofiteerd.
Het nepbericht verscheen op 3 oktober op een CNN-site voor ongefilterde burgerjournalistiek. Het leidde aanvankelijk tot een daling van Apples koers met 5,4 procent.
Steve Jobs kan er zelf wel om lachen, in september toen nieuwe aankondigingen deed over de nieuwe lijn iPods. Toen hij een moment pauzeerde, verscheen op het scherm achter hem een quote van schrijver Mark Twain: "De berichten over mijn dood zijn ernstig overdreven."
Via: ZDNet
Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
![]() |
jeffreyk iPhone 8GB (FW: 2.0.1) Ik heb nog geen Mac Locatie: Almere, Nederland Berichten: 35 |
25 oktober 2008, 17:04 uur |
zo levenloos
Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.

Home
Forum
Downloads
FAQ
Informatie

Actieve Topics