Nieuwe 'Find My iPhone' dienst op iPhone OS 3.0

Zenn

iPhone 3G 16GB (Zwart) (FW: 3.0)
iMac (OS: 10.5 Leopard (2007))
20 maart 2009, 16:45 uur
Bron: iPhoneclub

Voor de iets slordigeren onder ons komt Apple met een nieuwe functie op de proppen: Find My iPhone. De dienst kan natuurlijk ook gebruikt worden bij diefstallen.
Volgens verschillende bronnen gaat het om een nieuwe dienst die gebruik maakt van de GPS plaatsbepaling (kan ook via Wi-Fi en GSM-masten) in de iPhone die van op afstand gebruikt kan worden.

Je kan deze dienst inschakelen op de MobileMe instellingen pagina, waar ook de push-updates voor e-mail, contacten, agenda's en bookmarks ingesteld kunnen worden. Wel is een MobileMe account vereist.

Waarom Apple deze dienst enkel koppelt aan personen met een MobileMe account is omdat jij dan de enige bent die de locatie van je iPhone kan traceren.
De locatie van je toestel dat bij MobileMe geregistreerd is word daarna gepubliceerd met Wide Area Bonjour. Al deze instellingen zijn helaas nog niet zichtbaak op de MobileMe website voor de meeste mensen. Enkel voor developers met de iPhone 3.0 beta versie.

Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
Jona Jona (Moderator)

iPod touch 2G 32GB (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
20 maart 2009, 16:49 uur

Lijkt mij erg interessant voor iPhones die worden gestolen. Ze zouden nog iets dergelijks moeten hebben voor de iPod Touch fzo, maar dat gaat natuurlijk moeilijk hé met enkel WiFi en Bluetooth (iPhone OS 3) :)
Zenn

iPhone 3G 16GB (Zwart) (FW: 3.0)
20 maart 2009, 16:52 uur

@Jona
Dat zou inderdaad leuk zijn, maar de kans is klein dat het zal werken met Bluetooth volgens mij :). Zou natuurlijk leuk zijn maar lijkt me onmogelijk...
En via WiFi, tja, als je geluk hebt :D!
Bumba Bumba (Administrator)

iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.1.3)
iMac (OS: 10.6 Snow Leopard (2009))
20 maart 2009, 16:58 uur

Zouden ze beter beveiligen met een wachtwoord anders schakelt de dief dit gewoon weer uit via instellingen.
Timmeh_ Timmeh_

iPhone 3G 16GB (Zwart) (FW: 2.2.1)
20 maart 2009, 19:06 uur

@Bumba
Dit stel je dan toch in bij MobileMe?
Daar zou de dief dan niet in moeten kunnen komen..
Anders is het inderdaad eenbeetje nutteloos..:P
Bumba Bumba (Administrator)

iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.1.3)
iMac (OS: 10.6 Snow Leopard (2009))
21 maart 2009, 19:30 uur

Dit schakel je in via je instellingen zonder een wachtwoord in te geven, ook het uitschakelen is zonder wachtwoord. Een dief schakelt dit dus gewoon weer uit é :)
Mustek

iPod touch 8GB (FW: 2.2)
Ik heb nog geen Mac
21 maart 2009, 20:46 uur

als je jailbreakt kan je een wachtwoord op je settings zetten, lijkt me misschien ietsje veiliger
Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.