iPhone Platform » Forum » Nieuws » 'Opera Mini is nog niet aangeboden bij Apple'
'Opera Mini is nog niet aangeboden bij Apple'
|
Vincent (Administrator) iPhone 3G 8GB (FW: 3.1.2) MacBook (OS: 10.5 Leopard (2007)) Locatie: Uden, Nederland Berichten: 497 |
2 november 2008, 16:00 uur |
Een paar dagen terug melde we dat Opera's CEO Jon Stephenson von Tetzchner tegen New York Times heeft gezegd dat Apple de iPhone-versie van Opera Mini tegenhoudt. John Gruber van Daring Fireball dook nader in het onderwerp en beweert nu dat Opera zijn browser genees heeft aangeboden bij Apple.
Technisch gezien is er ook nog iets aan de hand, namelijk omdat Opera Mini een Java-browser is en dat de iPhone geen Java ME ondersteunt.
Voor dit technisch probleem zou Opera een Java-omgeving moeten ontwikkelen, maar volgens de richtlijnen van de AppStore mag dit niet toegestaan. Opera heeft voor de Android-versie van Opera Mini ook een java-omgeving moeten ontwikkelen en dit is Dalvik geworden.
De grote vraag is nu naturlijk of Opera Mini niet in de AppStore komt omdat Apple geen concurrerende browsers wilt of omdat de iPhone geen Java ME ondersteund.
Via: iPhoneClub
Technisch gezien is er ook nog iets aan de hand, namelijk omdat Opera Mini een Java-browser is en dat de iPhone geen Java ME ondersteunt.
Voor dit technisch probleem zou Opera een Java-omgeving moeten ontwikkelen, maar volgens de richtlijnen van de AppStore mag dit niet toegestaan. Opera heeft voor de Android-versie van Opera Mini ook een java-omgeving moeten ontwikkelen en dit is Dalvik geworden.
De grote vraag is nu naturlijk of Opera Mini niet in de AppStore komt omdat Apple geen concurrerende browsers wilt of omdat de iPhone geen Java ME ondersteund.
Via: iPhoneClub
Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
|
Bumba (Administrator) iPhone 3GS 32GB (Zwart) (FW: 3.1.3) iMac (OS: 10.6 Snow Leopard (2009)) Locatie: Bredene, Belgiƫ Berichten: 580 |
2 november 2008, 16:39 uur |
Alle mogelijkheden zijn dus nog open.
Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.

Home
Forum
Downloads
FAQ
Informatie

Actieve Topics