Swype tekst-invoer en Multi-touch Swype?

Jona Jona (Moderator)

iPod touch 2G 32GB (FW: 3.0)
Ik heb nog geen Mac
31 december 2008, 17:12 uur
Bron: iPhoneclub

Swype betekent het invoeren van gegevens door middel van een touchscreen, zonder het Touch-oppervlak los te laten. Bij de iPhone betekent dit het invoeren van tekst en letters zonder je vingers van het scherm te hoeven doen: dit zou aangenamer en makkelijker werken.

Cliff Kushler, de uitvinder van de T9-invoermethode voor mobiele telefoons heeft deze nieuwe methode ontwikkelt: de mensen glijden met hun vinger over het toetsenbord, ipv elke letter te moeten intikken.

Met deze technologie kan je dus tot 60 woorden per minuut schrijven. Je hoeft niet elke letter exact aan te raken: er is een database van 65.000 woorden die fouten automatisch verbeterd. De technologie is geschikt voor diverse apparaten zoals mobiele telefoons, tablets, etc.

Daartegenin is de Multi-touch Swype een patent ingevoerd door Apple. In het patent wordt beschreven hoe je letters of woorden kan wissen, een spatie zetten of andere speciale tekens kan invoegen door je vingers over het schermtoetsenbord te schuiven.

Om een letter weg te halen schuif je bijvoorbeeld je vinger naar links, voor een heel woord doe je hetzelfde maar dan met twee vingers. Een spatie invoeren door een vinger naar rechts en een punt door twee vingers naar rechts. Naar boven en naar beneden zouden functies toegewezen kunnen krijgen als enter, shift, e.a.

Nog even melden dat dit nog maar een patent is. Of Apple hier werkelijk nog iets mee gaat doen, zullen we pas weten als ze het invoeren.

Meer info: Swype Inc.

Multi-touch Swype patent:

Registreren zal deze advertentie doen laten verdwijnen
Timmeh_ Timmeh_

iPhone 3G 16GB (Zwart) (FW: 2.2.1)
iMac (OS: 10.5 Leopard (2007))
31 december 2008, 18:24 uur

Zou dit beter werken?
jeffreyk jeffreyk

iPhone 8GB (FW: 2.0.1)
Ik heb nog geen Mac
1 januari 2009, 22:14 uur

nou dat lijkt me helemaal niks.

Reageren:
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inlogd zijn, indien u nog geen account heeft kun u deze hier gratis aanmaken.